Νέα

Συστάσεις για ασφαλείς αγορές στη διάρκεια της “Black Friday”

black-friday-2018

Συστάσεις προς τους Έλληνες καταναλωτές, ενόψει της φετινής δράσης του “Black Friday”, απευθύνει η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή. Συγκεκριμένα, η Γενική Γραμματεία συνιστά στους καταναλωτές να διενεργούν έρευνες αγοράς για τα προϊόντα, τα οποία τους ενδιαφέρουν, κατά την περίοδο που θα προηγηθεί της αναφερόμενης δράσης, ώστε να διαμορφώσουν οι ίδιοι πραγματική εικόνα του μεγέθους των εκπτώσεων και προσφορών, που θα εφαρμοστούν κατά την Παρασκευή 26 Νοεμβρίου 2018.

Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή ζητά την προσοχή του καταναλωτικού κοινού“Οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι κατά την ημέρα πραγματοποίησης της δράσης, το όφελος για τους ίδιους από εφαρμογή εκπτώσεων/προσφορών θα πρέπει να προκύπτει σαφώς από τις αναγραφόμενες επί των πινακίδων των προϊόντων τιμών (τιμή πριν και τιμή μετά την πραγματοποίηση της δράσης)”, αναφέρει η Γενική Γραμματεία.

Όπως τονίζει, κατά την αγορά προϊόντων και υπηρεσιών σε περίοδο προσφορών, οι οποίες ισχύουν για περιορισμένο χρονικό διάστημα, οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι επαρκώς ενημερωμένοι, αφού ενδέχεται ο ισχυρισμός σχετικά με τη διάρκεια της προσφοράς, να μην ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. “Όταν οι προμηθευτές διαφημίζουν, πωλούν ή προμηθεύουν προϊόντα, οφείλουν να δίνουν στους καταναλωτές επαρκώς ακριβείς πληροφορίες, ώστε να μπορούν να αποφασίσουν για την αγορά ενός προϊόντος πλήρως ενημερωμένοι”, σημειώνει η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή. 

Online εμπόριο
Επιπλέον, η Γενική Γραμματεία τονίζει ότι, ανεξάρτητα από τον τρόπο αγοράς (φυσικό ή ηλεκτρονικό εμπόριο), ο προμηθευτής πρέπει να παρέχει σαφείς, ακριβείς και κατανοητές πληροφορίες για το συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία, προτού να προβεί ο καταναλωτής  στη σχετική αγορά. Οι πληροφορίες που πρέπει να περιλαμβάνει η σύμβαση είναι κυρίως: τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος, η τελική τιμή, περιλαμβανομένων όλων των φόρων και επιβαρύνσεων, τα (ενδεχόμενα) έξοδα αποστολής - και τυχόν άλλες πρόσθετες επιβαρύνσεις, ο τρόπος πληρωμής, αποστολής ή εκτέλεσης της παραγγελίας, η ταυτότητα του εμπόρου, η ταχυδρομική διεύθυνση και ο αριθμός τηλεφώνου του, η διάρκεια της σύμβασης (ενδεχομένως).

Σε αγορές μέσω Διαδικτύου, τηλεφώνου, καταλόγου πωλήσεων δι' αλληλογραφίας ή από κατ' οίκον πωλητές (πόρτα-πόρτα), πρέπει να παρέχονται και οι εξής, πιο λεπτομερείς, πληροφορίες πριν από την αγορά: η ηλεκτρονική διεύθυνση του προμηθευτή, οι τυχόν περιορισμοί αποστολής σε ορισμένες χώρες, το δικαίωμα ακύρωσης της παραγγελίας εντός 14 ημερών, οι διαθέσιμες υπηρεσίες μετά την πώληση, οι μηχανισμοί επίλυσης διαφορών, ο αριθμός εμπορικού μητρώου του εμπόρου.

Επισημαίνεται, εξάλλου, ότι δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών, των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το 50% του συνόλου των ειδών που διαθέτει κάθε κατάστημα. Οι καταναλωτές μπορούν να καταθέτουν ηλεκτρονικά τις καταγγελίες τους για τυχόν παραβάσεις που διαπιστώνουν, στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή (http://www.1520.gov.gr/) καθώς και στην τηλεφωνική γραμμή 1520, η οποία είναι διαθέσιμη τις καθημερινές από τις 09:00 μέχρι τις 15:00.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ