Νέα

Η προστασία των προσωπικών δεδομένων μετά το Brexit

dataprtc1

Τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα και η προστασία τους είναι ένα από τα θέματα, που βρίσκονται υψηλά στην ατζέντα των συνομιλιών μεταξύ Μεγάλης Βρετανίας και Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη μετά το Brexit εποχή. Συγκεκριμένα, οι τομείς, στους οποίους η Μεγάλη Βρετανία και η Ε.Ε. διαπραγματεύονται, προκειμένου να συνεχιστεί η μέχρι τώρα καλή συνεργασία, είναι οι ρυθμίσεις για την προστασία δεδομένων, που προβλέπουν τη συνεχή ανταλλαγή και προστασία των προσωπικών δεδομένων μεταξύ των δύο πλευρών, με στόχο τη συνέχιση της διμερούς συνεργασίας. Επίσης, στο επίκεντρο των σχετικών διαπραγματεύσεων βρίσκονται οι ρυθμίσεις για την ασφάλεια διακίνησης και ανταλλαγής διαβαθμισμένων πληροφοριών.

Ανταλλαγή και προστασία των προσωπικών δεδομένων μεταξύ Ηνωμένου Βασιλείου και Ε.Ε. και μετά από το BrexitΚρίσιμα ζητήματα, που αφορούν στις σχέσεις και τη συνεργασία της Μεγάλης Βρετανίας με την Ε.Ε. μετά το Brexit, όπως αυτά του τομέα προστασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, αναλύθηκαν στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης, που πραγματοποίησε η Πρεσβεία της Μεγάλης Βρετανίας, με τη συμμετοχή του IAB Hellas. Στη διάρκεια της εκδήλωσης επισημάνθηκε ότι τα δεδομένα διαδραματίζουν όλο και πιο σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια οικονομία. Υπό αυτά τα δεδομένα, διατυπώθηκε η σαφής πρόθεση της Μεγάλης Βρετανίας να συνεχίσει να συνεργάζεται, σε κοινή κατεύθυνση με την Ε.Ε., σε θέματα, όπως αυτό του GDPR. Μάλιστα, έγινε αναφορά σε πρόσφατη έρευνα, σύμφωνα με την οποία “οι ροές δεδομένων αποτελούν, ήδη, υψηλότερο ποσοστό της παγκόσμιας ανάπτυξης από ό,τι το εμπόριο φυσικών αγαθών”.

Ψηφιακή διαφήμιση
Το θέμα της ψηφιακής διαφήμισης, επίσης, έχει κομβική θέση στις συνομιλίες μεταξύ Μεγάλης Βρετανίας και Ε.Ε., καθώς και τις δύο πλευρές απασχολεί το μέλλον της λειτουργίας του κλάδου. Είναι χαρακτηριστικό ότι η διαφημιστική δαπάνη στη Μεγάλη Βρετανία είναι άνω του 1% επί του ΑΕΠ και αποτελεί το μεγαλύτερο ποσοστό επί του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος μεταξύ των χωρών της Ευρώπης. Ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Επιχειρήσεων, Ενέργειας Επιχειρηματικότητας και Βιομηχανικής Στρατηγικής επεσήμανε ότι το Υπουργείο είναι πολύ ευαισθητοποιημένο στα θέματα της διαφήμισης και ήδη, συνεργάζεται στενά με το IAB Europe και το IAB UK για τη διαμόρφωση πολιτικών με κοινό παρονομαστή.

Προκλήσεις
Το Brexit θέτει προκλήσεις όσον αφορά την προστασία των προσωπικών δεδομένων. Οι περιορισμοί στην ανταλλαγή προσωπικών δεδομένων μεταξύ της Ε.Ε. των 27 και της Μεγάλης Βρετανίας θα μπορούσαν να διαταράξουν σοβαρά την ικανότητα των επιχειρήσεων να συνεχίσουν να μεταφέρουν προσωπικά δεδομένα μετά το Brexit, σύμφωνα με το Association for Financial Markets in Europe. Η ανταλλαγή δεδομένων είναι μία ανησυχία που έχει επισημανθεί και από την Τράπεζα της Αγγλίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ