Διεύρυνση των on-line πωλήσεων το 2015 αναμένουν 9 στους 10 Έλληνες

Νέα

04 Δεκεμβρίου 2014

Περαιτέρω άνοδο των on-line πωλήσεων στην Ελλάδα προβλέπουν 9 στους 10 Έλληνες, με τους μισούς από αυτούς να εκτιμούν ότι η άνοδος θα είναι τουλάχιστον 25%. Υπάρχει και ένα 35%, που εκτιμά ότι οι ηλεκτρονικές πωλήσεις στην Ελλάδα θα παραμείνουν την επόμενη χρονιά στα ίδια με τα φετινά επίπεδα, ενώ ένα μικρό ποσοστό της τάξης του 10% εκτιμά ότι θα μειωθούν.


Πηγή: Eltrun

1.400 ευρώ κατά μέσο όρο δαπάνησαν φέτος οι Έλληνες σε online αγορέςΉδη, πάντως, το 2014 η δημοτικότητα των ηλεκτρονικών αγορών αυξήθηκε, καθώς οι καταναλωτές έκαναν - κατά μέσο όρο - 18 on-line παραγγελίες σε σχέση με τις 12 το 2013. Δαπάνησαν δε κατά μέσο όρο 1.400 ευρώ σε on-line αγορές προϊόντων και υπηρεσιών σε σχέση με τα €1.300 πέρσι.

Την παραπάνω εικόνα αποτυπώνει η ετήσια έρευνα ηλεκτρονικού εμπορίου, που πραγματοποιεί το εργαστήριο ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, με επικεφαλής τον καθηγητή και διευθυντή του ELTRUN, κ. Γιώργο Δουκίδη.

Η έρευνα καταγράφει τους λόγους, που οι Έλληνες καταναλωτές προτιμούν τις online αγορές, με ένα 66% να δηλώνει ότι βρίσκει καλύτερες τιμές, ένα ποσοστό 39% να απαντά ότι επιθυμεί άμεση σύγκριση των προϊόντων (τιμή και χαρακτηριστικά) και ένα 35% να σημειώνει ότι βρίσκει στο Διαδίκτυο, προϊόντα που δεν μπορεί να βρει στα φυσικά καταστήματα.


Πηγή: Eltrun

Οι κλάδοι, που πρωταγωνίστησαν στις on-line αγορές, το 2014, ήταν οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες, η διαμονή σε καταλύματα, τα εισιτήρια για εκδηλώσεις, ο εξοπλισμός για ηλεκτρονικό υπολογιστή, τα είδη ένδυσης/υπόδησης και οι ηλεκτρονικές συσκευές/κινητά. Επίσης, οι κλάδοι με τη μεγαλύτερη αύξηση on-line παραγγελιών το 2014 από Έλληνες καταναλωτές ήταν οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες, τα εισιτήρια για εκδηλώσεις, οι ασφάλειες, τα παραφάρμακα και τα είδη λιανεμπορίου.

Τρόποι πληρωμής
Η έρευνα διαπιστώνει, εξάλλου, ότι οι Έλληνες συνεχίζουν να πραγματοποιούν τις on-line αγορές τους, κυρίως, σε ηλεκτρονικά καταστήματα του εξωτερικού.

Ως προς τους τρόπους πληρωμής, δημοφιλέστερος παραμένει η αντικαταβολή, ακολουθούμενη από τις χρεωστικές κάρτες, εν συνεχεία από τις πιστωτικές, το PayPal και την κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό.


Πηγή: Eltrun

Όσον αφορά τους κύριους προβληματισμούς των Ελλήνων σχετικά με τις on-line αγορές, αυτές - κατά κύριο λόγο - σχετίζονται με τη μεταφορά και την ασφάλεια των συναλλαγών. Στην κορυφή της λίστας των εν λόγω προβληματισμών βρίσκεται η άποψη ότι τα έξοδα αποστολής αντιπροσωπεύουν, συνήθως, μεγάλο ποσό σε σχέση με την αξία του προϊόντος, ακολουθεί ο φόβος ότι το ισχύον καθεστώς δεν θα προστατεύσει τον καταναλωτή, αν υπάρχει πρόβλημα κατά τη μεταφορά των προϊόντων ή ότι το προϊόν δεν θα φτάσει έγκαιρα ή στο χρόνο που του υποσχέθηκαν. Η ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων ακολουθεί στη λίστα των προβληματισμών.

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΤΕΥΧΟΣ

43

Α. Τσίπρας, Κ. Μητσοτάκης, EITO, Cisco, Accenture, PwC, IDC, WEF, Focus Bari

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2017

ΤΕΥΧΟΣ

13

Έρευνα για την Αγορά Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών 2017/ 2018

Αναζητήστε εδώ

Διαθέσιμες θέσεις εργασίας στον κλάδο Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών

Ευκαιρίες καριέρας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ