Πώς ενισχύει το Viber την αλληλεπίδραση καταναλωτών και επιχειρήσεων

Πληροφορική

25 Ιανουαρίου 2023

Τη μετατροπή του Viber, της δημοφιλούς εφαρμογής επικοινωνίας και ανταλλαγής αρχείων που αναπτύχθηκε από την Rakuten, σε superapp παρουσίασε η διοίκηση της εταιρείας, μέσω του λανσαρίσματος δύο νέων καινοτόμων λειτουργιών, που θα αναβαθμίσουν την εμπειρία των χρηστών. Βασικός στόχος η ενίσχυση της αλληλεπίδρασης των επιχειρήσεων με το ευρύ καταναλωτικό κοινό, που χρησιμοποιεί το Viber.Πρώτη καινοτομία για την Rakuten Viber είναι το Business Inbox (εισερχόμενα μηνύματα επιχειρήσεων), το οποίο βελτιώνει την εμπειρία των χρηστών, κατηγοριοποιώντας αυτόματα τα εταιρικά μηνύματα που αφορούν κυρίως διαφημίσεις των εκάστοτε brands και δεν θα αναμειγνύονται πλέον με τις προσωπικές συνομιλίες. Τα οφέλη, που αποκομίζουν οι χρήστες του Viber από το νέο αυτό εργαλείο, αφορούν τον καλύτερο έλεγχο της in-app (εντός εφαρμογής) εμπειρίας, τα σημαντικά updates (ενημερώσεις) που βρίσκονται όλα σε ένα μέρος, το νέο βολικό περιβάλλον με τις ειδοποιήσεις, αλλά και την ασφάλεια της λήψης μηνυμάτων μόνο από πιστοποιημένα (verified) brands. Μια πολύτιμη προσθήκη είναι το «μπλε σημάδι» που βοηθά τους χρήστες να αναγνωρίσουν επαληθευμένες μάρκες. Σε ό,τι αφορά τις επιχειρήσεις, κερδίζουν μέσω της αύξησης του engagement με τους χρήστες. Παράλληλα, τα επαγγελματικά μηνύματα κατηγοριοποιούνται και διαχωρίζονται από τις ιδιωτικές συνομιλίες, με στόχο την βελτίωση της εμπειρίας των πελατών και την αφοσίωση στο brand. Επιπλέον, το Business Inbox εγγυάται ασφάλεια, η οποία με τη σειρά της ενισχύει την εμπιστοσύνη των χρηστών. Business Inbox Σε έρευνα που διεξήγαγε η Rakuten Viber λίγες μέρες πριν το λανσάρισμα του Business Inbox, το 71,2% των χρηστών ήταν θετικά προσκείμενο προς το νέο εργαλείο βρίσκοντάς το βολικό, το 63,1% θέλει να λαμβάνει μηνύματα μέσω του Business Inbox, ενώ το 41,4% πιστεύει πως στο εξής θα διαχειρίζεται πιο σωστά τα μηνύματα που αφορούν επιχειρήσεις. Σημειώνεται πως μόλις δημιουργηθεί ο φάκελος «Εισερχόμενα Επιχειρήσεων» στη λίστα με τις συνομιλίες των χρηστών της εφαρμογής, όλα τα επαγγελματικά μηνύματα θα πηγαίνουν εκεί ως προεπιλογή. Η δεύτερη καινοτομία που προωθεί η Rakuten Viber είναι το All-in-one Commercial Account (εμπορικός λογαριασμός), όπου θα φιλοξενούνται όλες οι επιχειρηματικές πληροφορίες, οι υπηρεσίες και οι συνομιλίες κάτω από μια ενιαία επιχειρηματική οντότητα με δυνατότητα αναζήτησης. Σε γενικότερο πλαίσιο, το Commercial Account θα εμφανίζει όλες τις πληροφορίες της επιχείρησης σε ένα μέρος, όπου οι χρήστες θα μπορούν εύκολα να έχουν πρόσβαση και να τις ελέγξουν. Οι χρήστες μπορούν να βρουν τα brands που τους ενδιαφέρουν και να ξεκινήσουν συζήτηση, κάνοντας πιο εύκολη και πιο γρήγορη την αναζήτηση και λήψη πληροφοριών για την εκάστοτε επιχείρηση. Έχουν, επίσης, τη δυνατότητα να επιλέξουν το κανάλι επικοινωνίας που προτιμούν, διακρίνοντας πιο εύκολα τα αξιόπιστα brands. Αντίστοιχα, οι επιχειρήσεις γίνονται πιο αναγνωρίσιμες και πιο προσβάσιμες για τους καταναλωτές. Commercial Account Όπως ανέφερε η Chief Revenue Officer της Rakuten Viber, Cristina Constandache, η οποία έκανε και την παρουσίαση των δύο νέων λειτουργιών, το Business Inbox και το Commercial Account γίνονται σταδιακά διαθέσιμα σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, από τις 23 Ιανουαρίου, στο πλαίσιο της παγκόσμιας στρατηγικής της εταιρείας και της αναβάθμισης του Viber σε superapp. Πυλώνας για τη superapp στρατηγική της εταιρείας αποτελεί και το Viber Pay, μέσω του οποίου οι χρήστες μπορούν να στείλουν χρήματα δωρεάν και στην στιγμή σε φίλους και συγγενείς, ακόμη κι αν δεν διαθέτουν πορτοφόλι Viber. «Το πορτοφόλι είναι έτοιμο σε μόλις δύο λεπτά και χρειάζεται απλά μια εγγραφή και μια επιβεβαίωση μέσω email. Αυτή η διαδικασία επιτρέπει συναλλαγές έως και 120 ευρώ, αλλά με επιβεβαίωση ακόμη περισσότερων στοιχείων, οι χρήστες θα μπορούν να στέλνουν ποσά έως και 4.500 ευρώ» αναφέρει η εταιρεία σε πρόσφατη ανακοίνωσή της για το Viber Pay. Τέλος, η κα. Constandache έκανε ιδιαίτερη μνεία στην Ελλάδα, χαρακτηρίζοντάς την ως μία από τις σημαντικότερες αγορές στην κεντρική Ευρώπη. Τόνισε ότι πάνω από τους μισούς χρήστες του Viber στην ελληνική αγορά είναι μεταξύ 35 και 55 ετών, που αποτελούν τον παραγωγικό (active) πληθυσμό. Σύμφωνα με την ίδια, η διείσδυση του Viber στην Ελλάδα «αγγίζει» το 91%, τα παραδοθέντα εταιρικά μηνύματα αυξήθηκαν κατά 38% το 2022 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, τα προωθητικά μηνύματα κατά 34% και τα συναλλακτικά (transactional) μηνύματα κατά 41%. Αριστοτέλης Παππάςrakuten viberBUSINESS INBOXCOMMERCIAL ACCOUNTVIBER PAYCRISTINA CONSTANDACHESUPERAPPENGAGEMENTbrands

Δείτε περισσότερα: reporter.gr

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΤΕΥΧΟΣ

43

Α. Τσίπρας, Κ. Μητσοτάκης, EITO, Cisco, Accenture, PwC, IDC, WEF, Focus Bari

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ