«Κοντοζυγώνει» η Black Friday: Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές

Επιχειρήσεις

18 Οκτωβρίου 2021

Την ευκαιρία για αγορές λόγω των προσφορών που γίνονται από τα καταστήματα, αναζητούν οι καταναλωτές με αφορμή το θεσμό της Black Friday, ημέρας συνδεδεμένης με εικόνες καταναλωτικής μανίας και «ουρών» στα εμπορικά κέντρα.H φετινή «Μαύρη Παρασκευή» πέφτει στις 26 Νοεμβρίου, ενώ τρεις ημέρες μετά, στις 29 Νοεμβρίου, ακολουθεί, «παραδοσιακά» η Cyber Monday. Υπενθυμίζεται πως τo 2020, εν μέσω πανδημίας, οι ηλεκτρονικές αγορές προϊόντων από Έλληνες καταναλωτές σημείωσαν μεγάλη αύξηση την εβδομάδα της Black Friday. H Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος (ΕΕΚΕ) έχει επανειλημμένως αναφερθεί σε πέντε κανόνες που πρέπει να ακολουθηθούν από τους καταναλωτές, ώστε οι ίδιοι να μην πέσουν «θύματα των προσφορών». Οι κανόνες αυτοί έχουν ως εξής: Να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης, να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν, βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα. Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό, αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες. Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς. Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής. Να ζητάνε πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουν αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουν να το επιστρέψουν ή να το αλλάξουν, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη. black fridayΜαύρη ΠαρασκευήεεκεCyber Mondayηλεκτρονικές αγορές

Δείτε περισσότερα: reporter.gr

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΤΕΥΧΟΣ

43

Α. Τσίπρας, Κ. Μητσοτάκης, EITO, Cisco, Accenture, PwC, IDC, WEF, Focus Bari

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ